شرکت اطلاع‌رسانی و خدمات بورس

حوزه‌های فعالیت › فرهنگ سازی › بورس‌واژه 

شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس: SEO Information Dissemination and Services Company 

شرکت اطلاع‌رسانی و خدمات بورس (سهامی خاص) وابسته به سازمان بورس و اوراق بهادار، در تاریخ ۲۷/۰۴/۱۳۸۳ تأسیس شد. مهمترین هدف این شرکت، گسترش فرهنگ سرمایه‌گذاری در دارایی‌های مالی است. شرکت اطلاعرسانی و خدمات بورس با انتخاب شعار «با ما بورس را بشناسید» تمام توان خود را به کار بسته است تا از تمامی ظرفیت‌های موجود در مسیر تحقق هدف ترسیم شده که همانا توسعه فرهنگ سرمایه‌گذاری در دارایی‌های مالی است، بهره گیرد. مأموریت شرکت عبارت از اطلاع‌رسانی، آموزش و فرهنگ‌سازی در حوزۀ بازار سرمایه است. از جمله محصولات حوزه‌های مختلف شرکت می‌توان به الف) برگزاری رویدادها: نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه، آزمون‌های گواهینامه‌های حرفه‌ای بازار سرمایه، رویدادهای فرهنگ‌سازی، رویدادهای استارتاپی، مسابقه لیگ ستارگان بورس، فین‌تک دانش‌آموزی، مسابقه معاملات الگوریتمی بازار سرمایه ایران؛ ب) نشر: انتشارات بورس، فصلنامه پیک بورس؛ ج) اطلاع‌رسانی: پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه (سنا)، مرکز ارتباط بورس، سامانه تلفن گویا، استودیو بورس؛ د) آموزش: بورس مدیا، دیپلم بورس، دوره MBA بازار سرمایه، کمیته راهبری آموزش؛ ه) فرهنگ‌سازی: همکاری‌های فراسازمانی (تفاهم‌نامه‌ها)، اپلیکیشن فی، بازی­کاری (Gamification)، واقعیت افزوده و اینفوگرافیک، تالار مجازی بورس ایران (irvex)، سهمانه، حوزه کودک و نوجوان اشاره کرد.