سال 1392 ه.ش مرکز ارتباط بورس راه اندازی و شانزدهم فروردین 1393 به طور رسمی کار خود را آغاز کرد. ارایه اطلاعات شفاف با حداقل محدودیت های زمانی و مکانی، برقراری ارتباط دوسویه میان سرمایه گذاران و دست اندرکاران بازار سرمایه، پاسخگویی به فعالین حقیقی و حقوقی بازار سرمایه در راستای رفع مشکلات احتمالی،اطلاعات مورد نیاز آن¬ها و ثبت و پیگیری پیشنهادات و انتقادات از مهمترین اقدامات این مرکز است.

با توجه به بهره‌گیری مرکز ارتباط بورس از فناوری نوین ارتباطی، کاربران علاوه‌بر امکان تماس با شماره تلفن 6375 طی ساعات اداری، می‌توانند سوالات خود را ازطریق پست الکترونیک به نشانی 6375@sidsco.ir ، با کارشناسان مرکز ارتباط بورس در میان گذاشته و پاسخ لازم را در مدت زمان مشخص، دریافت کنند.

اهداف:

انتظار می‌رود راه‌اندازی این مرکز علاوه بر بهبود کیفیت پاسخگویی، نقش قابل توجهی در ارتقاء فرهنگ سهامداری و افزایش میزان شناخت افراد از بورس و ویژگی‌های این بازار داشته باشد.

ماموریت ها:

راهبری مرکز ارتباط سهامداران

راهبری مرکز ارتباط نهادهای مالی

راهبری مرکز ارتباط امور حقوقی و عدالت ترمیمی

وظایف:

پاسخگویی به سوالات سرمایه‌گذاران

پاسخگویی به سوالات فعالین حقوقی بازار سرمایه

راهنمایی در خصوص اصول و مبانی اولیه سرمایه‌گذاری در بورس

پاسخگویی درخصوص توقف و بازگشایی نمادها

سازوکار رسیدگی به دعاوی حقوقی سرمایه‌گذاران