خدمات ›  آموزش و فرهنگ سازی 

اتاق فکر بازار سرمایه 

 آموزش و فرهنگ سازی اتاق فکر بازار سرمایه
 
با توجه به روند رو به رشد  بازار سرمایه در کشور از لحاظ کمی و کیفی لازم است دستاوردها، تجارب و همچنین برنامه‌های آتی سازمان بورس و اوراق بهادار در این راستا با ذینفعان مختلف بازار سرمایه، اعم از اساتید دانشگاه و متخصصان، دانشجویان تحصیلات تکمیلی، فعالات حقوقی و حقیقی بازار، سیاست‌گذاران، انجمن های حرفه‌ای و ... به اشتراک گذاشته شود تا ایشان در جریان آخرین تحولات بازار سرمایه قرار گرفته و علاوه بر احساس تعلق به این بازار، دیدگاههای خود را راجع به اقدامات و برنامه ها مطرح نموده و مسئولان بازار سرمایه را در نیل به اهداف، یاری رسانند.

شاید تا کنون این گونه روابط تا حدی در بین عموم مردم از طریق رسانه ها و یا فعالیت های فرهنگ سازی سازمان و شرکت های تحت نظارت انجام گرفته باشد اما لازم است تا برای هر یک از ذینفعان خاص بازار نیز متناسب با انتظارات ایشان، برنامه ها و راهکارهای متناسب و مجزا ارائه گردد.

طرح تاسیس "اتاق فکر بازار سرمایه ایران" که باهمکاری مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل، مدیریت پژوهش و مطالعات اسلامی سازمان بورس و اوراق بهادار و مدیریت آموزش و فرهنگ سازی شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس  تدوین گردیده است در واقع به دنبال آن است تا با طراحی و اجرای برنامه هایی متناسب با گروههای مختلف ذینفعان، اهداف ذیل را محقق سازد:

·  برقراری ارتباط نظام مند، مستمر و پایدار بین متولیان بازار سرمایه و سایر ذینفعان این بازار شامل اساتید دانشگاه و دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی، انجمن های تخصصی و حرفه ای، سیاست گذاران و سایر فعالان حقیقی و حقوقی، با هدف ارائه اخرین اقدامات و برنامه های سازمان به ایشان و دریافت بازخوردهای لازم از ایشان، در راستای ارتقاء سطح کیفی برنامه ها

·  ایجاد فضای صمیمانه، تعاملی و کارشناسانه بین کلیه ذینفعان بازار سرمایه، با هدف تبادل و حفظ تجربیات، برقراری انسجام علمی و عملی درون بازار سرمایه و دستیابی به اجماع حداکثری در تدوین و اجرای برنامه ها

· استفاده از ظرفیت‌ها و تواناییهای بالقوه متخصصان ، مدیران، دانشگاهیان و انجمن های علمی کشور به منظور هم افزایی بیشتر در راستای توسعه موزون بازار سرمایه

· تحقق ایده شکل گیری خانواده بزرگ، پیشرو و منسجم بازار سرمایه، با مشارکت همه جانبه ذینفعان این بازار

همانطور که در اهداف و رویکرد مرکز آمده است  مخاطبان در سه گروه اصلی ذیل طبقه بندی و برنامه های هر گروه متناسب با انتظارات و الزامات آن، تدوین و اجرا خواهد شد. این گروهها عبارتند از:

۱. جامعه دانشگاهی، شامل اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاهها، دانشجویان تحصیلات تکمیلی
۲.فعالان صنعت مالی و سیاست گذاران، شامل نمایندگان عضو کمیسیون های اقتصادی مجلس، مدیران ارشد شرکت ها و سازمانهای ذیربط و سایر فعالان اثرگذار و برجسته صنعت مالی
۳. انجمن ها، کانونها و تشکل های علمی و حرفه ای

در حال حاضر دبیرخانه‌ی اتاق فکر بازار سرمایه ایران در شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس مستقر گردیده است.
 

خبرنامه

بـرای عـضویـت در خـبـرنـامـه شرکت اطلاع‌رسانی و خدمات بورس، پـسـت الکترونیک خود را وارد کنید.


شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس, اطلاع رسانی بورس, تالار مجازی بورس ایران, SIDSCO, irvex, مرکز تماس بورس، 6375 , کمیته راهبری آموزش بازار سرمایه , نمایشگاه بین المللی بورس بانک و بیمه ,finex , پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه , سنا , SENA , آزمون گواهینامه های حرفه ای بازار سرمایه , انتشارات بورس , با ما بورس را بشناسید شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس, اطلاع رسانی بورس, تالار مجازی بورس ایران, SIDSCO, irvex, مرکز تماس بورس، 6375،